Libanon Update

Google
 
Web libanon-update.blogspot.com

Overzicht van de gebeurtenissen in Libanon nadat Hezbollah twee Israƫlische soldaten gevangen heeft genomen.

zaterdag, juli 22, 2006

Hulde voor de Nederlandse ambassade

Van verschillende kanten werden vragen gesteld over de informatievoorziening naar de Nederlanders in Libanon, iets waar ik me eerder kritisch over heb uitgelaten. Ook schijnt de Nederlandse TV een beeld op te roepen dat de evacuatie een hel zou zijn en dat de ambassade daar deels voor verantwoordelijk is. Alhoewel ik niet voor de ambasade werk, wil ik deze beeldvorming graag nuanceren.

In de drukte van het moment wil je graag zoveel mogelijk informatie aan de mensen geven. Alles wat je dan niet weet, frustreert je enorm. Uiteraard probeer je dat niet te laten blijken in de gesprekken die je hebt met de Nederlandse gemeenschap in West-Beiroet dat onder mijn verantwoordelijkheid viel als contactpersoon, maar deze website bood een goede uitlaatklep.

Toch is het belangrijk om later, als de "rust" is weergekeerd ook de goede kanten te zien. En die zijn er volop. Voor zover ik kon en kan waarnemen heeft het ambassadepersoneel zich uiterst professioneel en hulpvaardig opgesteld. In zeer korte tijd heeft men drie evacuaties uitgevoerd, die zonder uitzondering vlekkeloos zijn verlopen. voorwaar een prestatie van formaat. En dat mag ook wel eens worden gezegd!

We moeten niet de fout maken om de ambassade de schuld te geven van lange wachttijden aan de Syrisch-Libanese grens of de chaos op Cyprus. Kijkend naar het deel van de evacuatie binnen Libanon, heeft de Nederlandse ambassade zich kranig geweerd. Als ik koning was, wist ik het wel: allemaal een lintje!

1 Comments:

Anonymous Anoniem schreef...

De Nederlandse ambassade in Tel Aviv
website schrijft helemaal niks over de situatie, of over een eventuele evacuatie van Nederlanders vanuit Noord-Israel.

23 juli, 2006 09:40  

Een reactie posten

<< Home