Libanon Update

Google
 
Web libanon-update.blogspot.com

Overzicht van de gebeurtenissen in Libanon nadat Hezbollah twee Israëlische soldaten gevangen heeft genomen.

maandag, februari 26, 2007

Blog verhuist!

Beste bezoekers,

Dit weblog gaat verhuizen naar een nieuw adres: http://lebanon-update.blogspot.com/ Het enige verschil is nu de Engelse spelling van Libanon en jawel, na rijp beraad heb ik besloten om vanaf nu in het Engels door te gaan.

De belangrijkste reden is het bereik. Door in het Engels te gaan bloggen, hoop ik meer mensen aan te spreken. Is dat ijdel? Natuurlijk! Maar ja, als ik niet om bezoekersaantallen zou geven, dan zou ik net zo goed een dagboek voor mezelf kunnen bijhouden. Door te kiezen voor een voor iedereen toegankelijk blog, zoek je per definitie de openbaarheid op. Nu weet ik wel dat je dit juist moet ontkennen, net als een beginnende schrijver die steevast zegt dat verkoopcijfers hem niets zeggen. “Ja ja, vandaar dat hij zijn manuscript aan zoveel mogelijk uitgeverijen heeft opgestuurd”, denk ik dan altijd. Maar dit soort hypocrisie is niet aan mij besteed.

Een bijkomende reden is dat ik hoop dat ooit onze dochter Janine deze website vindt en dan kan lezen wat pappa allemaal meemaakte in Libanon. Ik wil het risico niet lopen dat haar Nederlands onvoldoende is, dus vandaar de overstap naar Engels. Ook mijn vrouw Brigitte kan nu eindelijk eens lezen wat ik allemaal te bloggen heb.

Een andere reden is de uitdaging die ligt in het uitbreiden van het lezerspubliek. Het niveau zal verder omhoog moeten om mee te kunnen komen in de internationale blogwereld.

De laatste reden is dat naar ik hoop de bezoekers van mijn blog ook goed thuis zijn in het Engels en dat er wat dat betreft geen hindernissen worden opgeworpen om dit blog te blijven volgen.

7 Comments:

Anonymous Anoniem schreef...

Beste Riemer,
Ik snap je keuze wel, maar toch vind ik het jammer. Je weblog was voor mij de plek om informatie te krijgen over een gebied dat mijn tweede vaderland is geworden in de taal die het dichtst bij mezelf staat. Tijdens de oorlog stond mijn wereld op zijn kop. En er was niets zo fijn als in het Nederlands de achtergronden te kunnen lezen. Engels wou maar moeilijk tot me doordringen toen. Uiteraard heb ik de nieuwe link in de favorietenlijst gezet. Maar wel met weemoed.

26 februari, 2007 12:15  
Anonymous Anoniem schreef...

Ja, vind ik ook jammer, want mijn Nederlands kraakt inmiddels aan alle kanten, en vond het wel leuk om het in goed Nederlands te lezen. Maar blijf je wel lezen, hoor.

26 februari, 2007 20:15  
Anonymous Anoniem schreef...

Beste Riemer,

Ook ik - regelmatige lezer van jouw stukken - vind de overgang begrijpelijk maar jammer. Juist het Nederlandse karakter van dit weblog maakte 'm zo uniek. Engelse weblogs over Libanon zijn er al meer.....
Maar ook ik zal je publicaties blijven lezen. Mijn Engels is helaas niet zo goed..... dat verbetert wellicht door het regelmatig lezen van jouw publicaties in het Engels.

Ik wens je veel succes met je nieuwe weblog.

Vriendelijke groeten vanuit Den Haag van Wim Boelens

26 februari, 2007 22:18  
Anonymous Anoniem schreef...

Good luck Riemer
You are a big writer now!

Pieter Leendert Wentzel

06 maart, 2007 02:50  
Blogger christinA eijkhout schreef...

succes, tis jammer van t nederlands.
Dat leest toch beter.

11 maart, 2007 22:37  
Anonymous Anoniem schreef...

Jammer, nadeel kan zijn dat iedereen, ook in Libanon, je voortaan kan volgen. Waardoor het wellicht verstandig is om politiek omzichtiger te werk te gaan. Hope not!
Succes ermee.

31 maart, 2007 17:41  
Anonymous Anoniem schreef...

Volkomen mee eens... Goed besluit, met een juiste fundering :)

Ik heb 2 libanese vrienden, eentje heeft Nederlands geleerd en woont inmiddels in Nederland, en eentje heeft buiten mij om niets met Nederland te maken.

Beiden verbazen ze zich over de algemene berichtgeving over ´hun´ land en vinden het leuk om van een nuchtere hollander de berichtgeving te lezen. Nu kunnen ze beiden deze berichten door de ogen van een Nederlander lezen en snappen waar ik bij Libanese informatie vandaan haal.

Top, ga zo door!

24 mei, 2007 21:00  

Een reactie posten

<< Home