Libanon Update

Google
 
Web libanon-update.blogspot.com

Overzicht van de gebeurtenissen in Libanon nadat Hezbollah twee Israƫlische soldaten gevangen heeft genomen.

donderdag, november 02, 2006

De wapens van Hezbollah

Het is meestal vermakelijk om de kranten hier te lezen omdat zoveel berichten elkaar tegenspreken of anderszins onlogisch zijn. Zo ook aangaande de wapens van Hezbollah.

Op dinsdag verklaarde de leider van Hezbollah, Sayyed Hassan Nasrallah, dat zijn groep het arsenaal aan raketten had aangevuld de afgelopen weken en dat ze nu 33 duizend raketten hebben, terwijl ze voor de Juli Oorlog "slechts" 22 duizend raketten hadden. Die extra raketten moeten dus op de een of andere manier het land zijn binnengesmokkeld. Dit is ook bevestigd door de VN representant voor Libanon.

Gisteren echter verklaarde de minister van Buitenlandse Zaken dat er geen enkel wapen Libanon is binnengesmokkeld en dat de hoge veiligheidsmaatregelen dit sowieso onmogelijk maken.

Op de vraag hoe Hezbollah dan haar rakettenvoorraad had aangezuiverd, moest hij helaas het antwoord schuldig blijven.

Ik geef toe, je moet er van houden, maar ik schiet altijd weer in de lach als ik dit soort berichten lees!

1 Comments:

Anonymous Anoniem schreef...

Beste Riemer,

Ook ik lees jouw stukken met veel plezier. Ik heb de overtuiging via jouw weblog veel beter van hetgeen er in Libanon gebeurt op de hoogte te blijven dan via de gewone media hier in Nederland.
Ga er vooral mee door.
Je bent niet bang voor een nieuwe burgeroorlog, waar ik wel eens iets over lees?
Vriendelijke groet van Wim Boelens, Den Haag

02 november, 2006 23:35  

Een reactie posten

<< Home