Libanon Update

Google
 
Web libanon-update.blogspot.com

Overzicht van de gebeurtenissen in Libanon nadat Hezbollah twee Israëlische soldaten gevangen heeft genomen.

dinsdag, september 26, 2006

En ik maar denken dat Beiroet gevaarlijk is

Nee, dan Epe, de plaats waar ik ben opgegroeid:


"Omgeving Epe" is zelfs gevaarlijker dan Amsterdam want het telt één mogelijke ramp meer: Epe heeft kans op een grote overstroming terwijl Amsterdam hiervan verschoond blijft. Logisch ook gezien de ligging van beide plaatsen: waar Epe is omgeven door vele rivieren, zit je in Amsterdam juist hoog en droog!

En dan zijn de typisch lokale risico's in Epe als opdooi en paddentrek nog niet eens genoemd.

3 Comments:

Anonymous Anoniem schreef...

Ik snap je sarcasme na wat je hebt meegemaakt. Maar ik had mijn vrouw na de complete burgeroorlog de vuurwerkramp graag bespaard (al was ons leed te overzien). Ik weet daardoor hoe nabije explosies voelen, hoe de onzekerheid of er meer zullen volgen, en hoe tijdelijke evacuatie. (Vreemd dat dat nu ineens bovenkomt en niet tijdens de oorlog.) Had ik geweten wat ons belaagde, dan hadden we vermoedelijk minder schade gehad. Zo'n site is misschien zo slecht nog niet. Al zou ik niet weten hoe de Libanese variant eruit zou moeten zien.

26 september, 2006 15:50  
Blogger Riemer Brouwer schreef...

Daar heb je natuurlijk gelijk in, mijn sarcasme was inderdaad wat ongepast.

Brigitte zegt altijd dat niemand het verdient om twee oorlogen mee te maken. Zij was hier gedurende de hele burgeroorlog en heeft helaas veel ervaring met de onmenselijke kanten van het bestaan.

27 september, 2006 11:48  
Blogger christinA eijkhout schreef...

Amsterdam zal 't niet droog houden bij echte stijgingen. 't ligt onder NAP.
Dan zitten jullie beter. :)

29 september, 2006 22:11  

Een reactie posten

<< Home