Libanon Update

Google
 
Web libanon-update.blogspot.com

Overzicht van de gebeurtenissen in Libanon nadat Hezbollah twee Israëlische soldaten gevangen heeft genomen.

zaterdag, oktober 14, 2006

Uit naam van alle immigranten!

Je mag alles van de buis halen, maar dit programma dus net niet! Lingo, dus. Gisteravond zat ik lekker ontspannen na een week hard werken voor de satellietbuis en wat een nieuws: Lingo wordt te oud gevonden dus het wordt ge-euthanatiseerd. Dat mag de emigrantengemeenschap niet worden aangedaan. Lingo, de rots in de branding, het ijkpunt der Hollandsche beschaving…weg? Nederland zal nooit meer hetzelfde zijn.

Uit principe heb ik nog nooit gestemd omdat ik vind dat je als emigrant je niet meer over je eigen vertrek heen moet regeren en Nederland moet laten aan de mensen die daar wonen, maar als Lingo inderdaad verdwijnt dan weet ik het nog niet. JP heeft zich al ferm uitgesproken voor Lingo, dus ja, mijn politieke keuze lijkt bepaald.

Maar even serieus. Het is opvallend hoe je zelfs na 5 jaar nog vrijwel elke dag Nederlandse TV kijkt via de satelliet. Eerst Lingo, dan snel naar De Wereld Draait Door. Rond negen uur nog even snel het onderdeel De TV Draait Door meepikken en dan overschakelen naar het 8-uur journaal, wat hier vanwege het tijdsverschil om 9 uur wordt uitgezonden.

Nederlanders zijn er altijd erg trots op dat we ons zo goed aanpassen, waarbij uiteraard wordt geïmpliceerd dat de immigranten in Nederland dat niet doen. Het zal ook heus wel, dat Nederlanders in den vreemde zich goed aanpassen, maar het “behoud van eigen identiteit” is toch ook wel erg belangrijk, althans voor mij. Dus lekker Nederlandse TV kijken en via Internet de Nederlandse dagbladen bijhouden.

Nee, ik begrijp de Turkse immigranten in Nederland uitstekend: lekker met je bordje shoarma op schoot naar het Turkse lingo kijken!

1 Comments:

Anonymous Anoniem schreef...

Natuurlijk kijk je met de huidige mogelijkheden naar de zenders van je vaderland. Ik denk, dat degenen die in Nederland het meest afgeven op immigranten die dat doen, in het buitenland als eerste naar de Nederlandse tv zullen snakken. Wij hebben dus ook een uitgebreid assortiment aan Arabische kanalen. Ongeveer vanaf het begin van de oorlog zijn ineens de grote Libanese zenders vrij en met voldoende signaal te ontvangen in Nederland. Maar dat is voor mij nog haast belangrijker dan voor mijn vrouw: het Libanese dialect is voor mij tenminste enigszins te volgen.

16 oktober, 2006 12:02  

Een reactie posten

<< Home